Mailen vanuit school
Er zijn verschillende ouders die geen mail meer vanuit school ontvangen. Dit kan meerdere oorzaken hebben.
- Het e-mailadres kan aan onze kant geblokkeerd zijn. Dit wordt gedaan om te voorkomen dat we op een zgn spamlijst komen te staan. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren omdat een e-mailadres van een medewerker nog niet is geconfigureerd als het ParnasSys account wordt aangemaakt. Of wanneer een ontvanger of diens mailprovider de mail aanmerkt als Spam/ ongewenste e-mail. Ook kan de mailbox van de ontvanger vol zitten.
- Het kan ook voorkomen dat de mail wel bij de provider afgeleverd is, maar dat bij de provider de e-mail (nog) niet door gestuurd is. Dan kunt u het beste dit bij de mailprovider navragen. (bijv. Hotmail.) Wij kunnen hier helaas niets aan wijzigen.
- Het kan ook voorkomen dat de ontvangende e-mailprovider een blokkade plaatst op binnenkomende e-mail uit ParnasSys. In dat geval kan het helpen om het mailadres mailservice@email.parnassys.net als veilige afzender toe te voegen.
In dit artikel kunt u hier meer over lezen..